MER at Work #17 – The Green Gap

Hur ska företag agera för att hjälpa konsumenterna till en mer hållbar livsstil?

2 av 3 konsumenter i Norden tror att vi är på väg mot en miljömässig katastrof om vi inte förändrar våra vanor snabbt. Majoriteten anser att det är deras konsumtionsval som kan göra skillnad för att bidra till en hållbar utveckling. Trots det tycker 7 av 10 att deras konsumtionsval inte är så hållbara som de önskar att de skulle kunna vara. Vilka drivkrafter får de nordiska konsumenterna att göra fler hållbara val? Hur ska företag agera för att hjälpa konsumenterna till en mer hållbar livsstil?

Under MER at Work #17 presenterar Christian Quarles van Ufford, marknads- och kommunikationschef på Miljömärkning Sverige, Nordisk Miljömärknings nya rapport om de nordiska konsumenternas beteende och relation till en hållbar konsumtion. Du får också möjlighet att prata direkt med oss på MER om hur vi arbetar med att hållbarhetssäkra våra projekt.

Tid: Torsdag 25 oktober, kl. 08.00-09.00 (frukost serveras från 07:30)

Plats: Söder Mälarstrand 41, Stockholm (Münchenbryggeriet, ingång från gården)

Anmäl mig!