Emporia

Umami District

Projektbeskrivning

Med 180 butiker och över 7 miljoner besök per år är Emporia utanför Malmö en av Skandinaviens främsta shoppingdestinationer. Köpcentrumet uppdateras löpande och har sedan öppningen 2012 tilldelats ett flertal internationella priser för utbud, design och kundupplevelse. Nu påbörjas ett omfattande arbete med att utveckla den invändiga miljön.

 

The Square. The Garden. The Arena.

Genom konceptet Umami District omdisponeras och utökas den nuvarande café- och restaurangytan. Ytan är uppdelad på tre zoner – The Square, The Garden och The Arena, vilket bidrar till att den 3000 m2 totalytan blir varierad i ett enhetligt koncept. Umami District är flexibelt i sin utformning och kan i delar eller i sin helhet även fungera som tillfällig eventyta.

Som kontrast och komplement till den intilliggande verksamheten har utformningen och placeringen av Umami District en positiv påverkan på flödet i köpcentrumet. Restaurangbesöket blir en naturlig del av Emporias erbjudande, oavsett om det rör sig om en affärslunch, en kaffe på språng eller en kulinarisk upplevelse

Fakta
  • Uppdrag: Optimering av café- och restaurangmiljö i ett enhetligt och flexibelt koncept.
  • Tjänster: Analys, strategi, utveckling, arkitektur, visualisering, projektledning
  • Adress: Hyllie Boulevard 19
  • Renderingar: MER
  • Fotografi: Designcement.se
Kontakt
MER /

Söder Mälarstrand 41, 118 Stockholm
tel: 08-658 79 00
info@mer.se